Učinkovito hujšanje z ustrezno prehrano in gibanjem

Hujšanje je proces, h kateremu je potrebno pristopiti celovito. Ni dovolj, da spremenite le prehranjevalne navade, še vedno pa se nič ne ukvarjate z rekreacijo. Prav tako ni dovolj le gibanje, saj brez ustrezne prehrane rezultati ne bodo vidni. Vsaj ne tako hitro, kot bi lahko bili sicer. Poleg prehrane in gibanja pa so pomembni tudi ostali dejavniki, povezani predvsem z motivacijo. Pripravili smo nekaj nasvetov za učinkovito hujšanje. Poskusite jih upoštevati čim več, bodite pozitivno naravnani in uspeh zagotovo ne bo izostal.

Prehrana

  • Planirajte obroke vnaprej. Tako bo manj možnosti, da se boste za nezdrav obrok odločili v zadnji minuti.
  • Hrana z zdravimi maščobami (npr. olive, losos, oreščki) vam pomagajo do občutka sitosti.
  • Ne spuščajte obrokov, ker lahko vaš organizem prične s kopičenjem maščob, kar pomeni, da bo telo težje pokurilo kalorije.
  • Najslabša je ocvrta hrana. Obstaja veliko zdravju prijaznejših načinov priprave hrane – npr. kuhanje, praženje, pečenje, …
  • Jejte počasi, saj boste s hitrim in nenadzorovanim obedovanjem najverjetneje zaužili (pre)več hrane.
  • Ne uporabljajte ogromnih krožnikov, temveč raje uporabite manjše.
  • Pospešite svoj metabolizem z zaužitjem čilija ali zelenega čaja.
  • Brezkofeinska kava je odlična nizkokalorična tekočina in odličen vir antioksidantov.
  • Pripravljajte si naravne napitke (smoothieje) ali juhe. S tem boste zaužili manj kalorij, hkrati pa dosegli občutek sitosti.
  • Ne jejte pred televizijo ali v kinu. Če z glavo niste pri jedi, boste najverjetneje zaužili več hrane, kot bi je sicer.
  • Žvečilni gumi brez sladkorja zmanjšuje apetit.
  • Pri vsakem obroku si privoščite nekaj pustih beljakovin, saj nasitijo bolj kot ogljikovi hidrati ali maščobe.
  • Odločite se in prenehajte s hitro hrano. Preglejte hladilnik in shrambo ter se takoj znebite nezdrave prehrane.

Gibanje

  • Pred kosilom ali večerjo pojdite na kratek sprehod. Ne le, da boste s tem pokurili nekaj kalorij, po vsej verjetnosti boste nato želeli zaužiti nekaj bolj zdravega.
  • Mišice porabijo vsaj štirikrat več kalorij kot maščobe. Privoščite si pol-urno aktivno fizično vadbo vsaj 2x na teden.
  • Poskušajte zmanjšati čas sedenja. Za premikanje izkoristite vsako priložnost, tudi če boste šli le iz ene sobe v drugo.
  • Že med tednom načrtujte, kako oziroma na kakšen način boste preživeli vikend. Če imate zares pravo željo po izgubi kilogramov, vam ne bo težko živeti zdravo vseh 7 dni v tednu.

Ostalo

  • Meditirajte, da se izognite kroničnemu stresu, zaradi katerega posegate po nezdravi hrani.
  • Ko se odpravite v trgovino, imejte na listku napisano, kaj vse boste kupili. Poskusite nakupovanje opraviti čim hitreje in s tem zmanjšajte možnost, da boste kupili še živila, ki jih ne potrebujete (pa še na času boste privarčevali).
  • Poskrbite za zadostno mero spanja. Pomanjkanje spanja spreminja raven hormonov v telesu, ki uravnavajo lakoto, kar lahko povzroči povečanje apetita.
  • Odkrijte, kaj vas spravlja v slabo voljo, zaradi katere posledično posegate po nezdravi hrani. Ko se vam naslednjič to pripeti, si predstavljajte vaš cilj (teža), ki ste si ga zastavili.
  • Pogosto se tehtajte in rezultate tudi zabeležite. Tako si boste povečali motivacijo za izgubo odvečnih kilogramov, hkrati pa boste nadzorovali celoten proces hujšanja.
  • Če je hrana vaš edini vir zadovoljstva, se odločite in odidite iz začaranega kroga. Poskusite ponovno uživati v dobri družbi, glasbi, izletih, telovadbi, prostovoljnem delu, …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja